Krijg je als zzp-er weinig respons op mailings die je stuurt? Heb je het idee dat niemand je mailings open klikt? In deze blog geef ik jou 9 tips, over hoe je het voor elkaar krijgt dat jouw mailing wel wordt open geklikt.
De Titel
De titel is voor circa 85% doorslaggevend. De titel moet pakkend zijn. De kijker naar de titel van jou mail, moet verleid worden om deze open te klikken.
De Naam
Ook de afzender van de mail draagt (in mindere mate; ca. 15%) bij aan het openklikken van de mail. Hoofdregel hierbij is om je eigen naam te gebruiken. Door je eigen naam te gebruiken, komt je mail persoonlijker over en wordt hierdoor sneller geopend.
8 Tips voor de titel van de mail
Tip 1: Wek nieuwsgierigheid op. Vooral vragende titels zijn goed voor de nieuwsgierigheid. De kijker wil graag het antwoord op die vraag weten, dus zal hij het mailtje openen.
Tip 2: Geef aan wat het voordeel voor de ontvanger is. Mensen maken mails niet open, als het hun geen voordeel oplevert. Een voordeel kan zijn dat ze graag het antwoord op de vraag willen hebben dit je in de titel hebt gesteld.
Tip 3: Gebruik persoonlijke woorden: jij, jou,: “Hoe leveren mailings jou…”. Mail persoonlijk. Van vriend naar vriend.
Tip 4: Zeg wat de kijker moet doen. Dit hoef je niet altijd te doen, want anders wordt de titel meestal wel wat lang. Je kunt denken aan de woorden: “Kijk snel…” “Open deze mail…”
Tip 5: Gebruik cijfers: de 7 tips voor, 3 redenen om, etc.
Tip 6: Gebruik het woord “tips”. Mensen zijn dol op tips.
Tip 7: Maak duidelijk dat het direct voordeel oplevert als de mail geopend wordt. Bijvoorbeeld “…die je direct kunt toepassen”. “Direct van je blaren af in 5 stappen”.
Tip 8: gebruik woorden zoals Aanklooien, Absoluut, Besparing, Bewezen, Dodelijk, Doodzonde, Eenvoudig, Efficiënt, Ellende, Gegarandeerd, Geheimen, Gemakkelijk Geweldig, Leuk, Mysterieus, Onmiddellijk, Onthulling, Resultaat, Stap-voor-stap, Succes, Uitmuntend, Verboden, Voorkom of Wonderbaarlijk.
Heb je ook nog een tip. Laat hem hieronder achter.