Hoe Krijg Ik ECHTE Abonnees Voor Mijn YouTube Kanaal?
11 juli 2014 

Hoe Krijg Ik ECHTE Abonnees Voor Mijn YouTube Kanaal?

Meer abonnees voor jouw YouTubekanaal. Dat wil je toch graag als je een YouTube kanaal hebt. Toch kunnen veel abonnees averechts werken: je video’s scoren minder hoog in de zoekmachines. “Echte abonnees” daarintegen laten je video stijgen in de zoekresultaten. In deze blog leg ik de noodzaak uit van echte abonnees en geef ik tips hoe je echte abonnees aantrekt, zodat je YouTube video’s hoger scoren in de zoekmachines.

Wat zijn echte abonnees?

Echte abonnees van je YouTube kanaal zijn abonnees die geïnteresseerd zijn in de informatie die je in jouw video’s deelt. Ze zijn zeg maar fan van jouw informatie. Dit komt omdat jij precies de informatie levert, waar zij naar op zoek zijn of waar zij behoefte aan hebben.

 

De echte abonnees kijken de nieuwe video’s die je online zet, doorgaans binnen enkele dagen nadat je de video online hebt gezet. Ook geven ze zo nu en dan een reactie op je video.

 

Wat zijn de niet echte abonnees?

Niet echte abonnees zijn abonnees “in ruste”. Ze zijn wel abonnee van jouw YouTube kanaal, maar komen zelden terug. Loggen niet wekelijks in YouTube om te kijken wat voor nieuwe video’s online zijn gekomen. Kijken zelden nieuwe video’s en als ze video’s kijken haken ze snel af. Ze zijn abonnee geworden omdat ze ooit actief waren met YouTube en een leuke video van je zagen.

 

Noodzaak van (alleen maar) echte abonnees

Het mag duidelijk zijn dat nieuwe video’s die je maakt bekeken worden door echte abonnees. Stel je hebt een YouTube kanaal met 1000 abonnees, waarvan 50 echte. Dan zal je video de eerste week maar door zo’n 50 echte abonnees bekeken worden. Blijven er 950 niet echte abonnees over. Hiervan kijken bijvoorbeeld de eerste week zo’n 25.

 

Nu komt het: die niet echte abonnees haken snel af. Hierdoor zakt de gemiddelde kijktijd van je video. Gevolg hiervan is dat je video lager in de zoekresultaten van YouTube en Google komt.

 

Voorbeeld:
1 video van 5 minuten:
Gemiddelde kijktijd echte abonnees: 4 minuten.
Gemiddelde kijktijd niet echte abonnees: een halve minuut.

Gemiddelde kijktijd wordt dan: 50 x4 + 25 x 0,5= 12750 sec/75= 2:50 min
Had je alleen echte abonnees dan was de gemiddelde kijktijd dus 4 minuten geweest!

 

Richt je dus op echte abonnees. Hier voorkom je mee dat de gemiddelde kijktijd omlaag gaat en je lager in de zoekresultaten van de zoekmachines komt.

 

Enkele tips om echte abonnees aan te trekken:

  1. Wees duidelijk waar je YouTube kanaal over gaat;
  2. Kies een duidelijke doelgroep;
  3. Wees consistent, zodat je doelgroep weet wanneer ze een video van je kunnen verwachten. Als je wekelijks een video publiceert doe dit dan op een vaste dag en vast tijdstip. Maak hier ook reclame voor. Bijvoorbeeld: wekelijks een nieuwe video online met een tip over….;
  4. Benoem je doelgroep in het begin van de video;
  5. Geef waardevolle informatie in video’s die is afgestemd op de behoefte van je doelgroep.

 

Nog meer tips over het aantrekken van YouTube abonnees: lees dit blogartikel.

Over de schrijver
zeyd
Door

zeyd

op 28 Dec 2016

its the best video

Reactie plaatsen