Als jij als zelfstandig ondernemer een voorsprong wilt nemen op je concurrenten, moet je videomarketing inzetten. Je plaatst dan waardevolle filmpjes op You-Tube. Maar moet je jouw bedrijfslogo continu in beeld brengen?
Bedrijfslogo
Je hebt een mooi bedrijfslogo en bent er trots op. Je kunt niet wachten om het bedrijfslogo op te nemen in jouw YouTube film. Begin van de film een shot van het logo. Tijdens de film het bedrijfslogo prominent in beeld en als afsluiting van de film nog een keer dat geweldige bedrijfslogo. Goed voor de “branding”.
Jouw visitekaartje
Je kunt het inderdaad doen zoals ik hierboven geschetst heb. Toch vergeet je dan dat jijzelf de “branding” van jouw bedrijf bent. Jij bent als zelfstandig ondernemer, het visitekaartje van jouw bedrijf. Het is dus veel belangrijker dat jezelf goed in beeld komt, dan jouw bedrijfslogo. Verder zorgt het logo voor afleiding van hetgeen je te vertellen hebt. Mijn advies is dan ook om pas aan het einde van de video je logo van het bedrijf te tonen. Zelf heb ik d.d. 1 oktober 2013 nog geen logo voor mijn bedrijf, dus de video’s die je tot nu toe van mij ziet, zit geen logo in verwerkt. De boodschap wat je te vertellen hebt/ de waarde die je via de video wilt overbrengen aan de kijker, dat is waar het om draait.
Waar in beeld?
Wil je toch je logo gedurende het hele filmpje showen? Zet je logo dan rechtsboven in de film, met wel een kleine afstand tot de hoeken. Maak je logo niet te groot/overheersend.
Filmpje over jouw logo
Dit artikel is ook weer goed voor een onderwerp van jouw video: een video over jouw logo. Klanten zijn best wel benieuwd hoe je aan een logo bent gekomen en wat de inhoud van het logo is. Wat stelt jouw logo voor? Maak er een kort filmpje over. Uiteraard mag jouwbedrijfslogo prominent in beeld komen :-)
Succes!
Laat hieronder een link achter van het filmpje van jouw bedrijfslogo.