10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
Direct Toegang
X
10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
50% Complete

Voorkom fouten in je filmpje!

Download het gratis e-book met praktische tips voor het maken van een perfect filmpje.

Page content

Hoe Spreek Je Jouw Doelgroep Aan In Advertenties En Berichten?

Hoe Spreek Je Jouw Doelgroep Aan In Advertenties En Berichten?

Je wilt een workshop gaan organiseren voor een doelgroep (bijvoorbeeld een make-up workshop voor dames in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar), maar je wilt in je advertenties en Facebook berichten niet discrimineren. Hoe spreek je de juiste doelgroep aan, zonder te discrimineren? In deze blog 3 handige tips.

Hoe spreek je jouw doelgroep aan?

Ik heb de volgende vraag gehad:

“Ik lees veel over ‘de ideale klant’ bij coachen maar ik vind het zelf lastig hoe ik nu op een niet discriminerende manier deze leeftijdsgroep aan kan geven in een advertentie of oproep op Facebook of website voor mijn workshops.”

Al eerder heb ik een artikel geschreven over hoe je jouw ideale klant cq. doelgroep aanspreekt in een (YouTube) video. Immers herkenning en schifting is belangrijk. Alleen dan herkent jouw doelgroep zich in de video en houdt je kijkers over die interessant zijn voor jouw product of dienst.

Deze vraag gaat specifiek over de vraag hoe je jouw doelgroep aanspreekt in een advertentie, op Facebook of op je website.

juiste doelgroep aanspreken

Een band spreekt zijn doelgroep aan door de muziekstijl: hoe spreek jij jouw doelgroep aan?

 

3 Tips om Doelgroep aan te spreken in advertentie, Facebook of op website

Hier volgen ze dan mijn drie tips, uitgaande van het voorbeeld van een make-up workshop voor vrouwen in de leeftijdscategorie tussen de 25 en 40 jaar:

 

Tip 1:
In het programma op je website neem je onderdelen op die herkenbaar zijn voor 25 tot 40 jarige/die juist bij die doelgroep aanspreken. Onderdelen die niet voor de hand liggen voor dames/meisjes van jonger dan 25 of ouder dan 40. In dat geval maak je dus een automatische schifting bij het programma op je website.

De advertentietekst die leidt naar het programma/je website kun je dan wel algemeen/niet discriminerend houden. Op het moment dat geïnteresseerden dan vanuit de advertentietekst doorklikken naar je website, maken ze onderbewust een schifting of het programma wel bij hun past (ondanks dat je dus niets over leeftijden bij zowel de advertentietekst als het programma zelf hebt vermeld).

 

Tip 2:
Je past tip 1 toe en zet er bij dat het programma op je website: “om die en die reden is het programma met name geschikt is voor vrouwen in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar”.

Door deze tekst toe te passen, laat je iedereen toe. Echter je geeft wel onderbouwd aan waarom de workshop het beste inspeelt op de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar. Dit is eerlijk en hoort naar mijn mening gewoon bij een volledige informatieverstrekking, waardoor geïnteresseerden een goede afweging kunnen maken of de workshop iets voor hun is.

 

Tip 3:
Je neemt in de advertentie/Facebook bericht op dat de workshop met name geschikt is voor vrouwen in de leeftijd van 25 tot 40 jaar. Eventueel kun je dit in de advertentie verder onderbouwen, zoals bij tip 2 is aangegeven.

 

Jouw doelgroep aanspreken op de homepage van je website

De homepage van je website is de belangrijkste plek van je website. De homepage is meestal de meest bezochte  webpagina van je website. Hier beslissen websitebezoekers binnen 2 tot 4 seconden of ze op je website blijven of dat ze je website wegklikken.

 

Het is dan ook erg belangrijk om de websitebezoeker op de juiste manier aan te spreken op je website. Door je websitebezoeker op de juiste manier (met herkenning) aan te spreken, zorgt dit er voor dat ze op je website blijven. Daarnaast is vertrouwen erg belangrijk. Tot slot is gebruiksvriendelijkheid hierin ook een belangrijk aspect, die door veel ondernemers onderschat wordt.

 

Door een welkomstvideo prominent op je homepage op te nemen speel je in op vertrouwen en gebruiksvriendelijkheid (een websitebezoeker kijkt liever video dan dat hij leest). Als je de welkomstvideo op de juiste manier opbouwt, zul je merken dat je website veel meer conversie geeft; en dus meer klanten oplevert.

 

Wil jij een professionele welkomstvideo op je website die je doelgroep op de juiste manier aanspreekt?

Zoals aangegeven is een welkomstvideo op je website belangrijk om van meer websitebezoeker, klanten te maken. Wil je een goede welkomstvideo laten maken? Klik hier voor meer informatie.

 

 

Comment Section

0 reacties op “Hoe Spreek Je Jouw Doelgroep Aan In Advertenties En Berichten?

Plaats een reactie


*


Video Marketing Topics