Effectief Schrijven Van Een Twitterbericht: 6 Direct Toepasbare Tips

Effectief Schrijven Van Een Twitterbericht: 6 Direct Toepasbare Tips

Wil je als zelfstandig ondernemer maximaal rendement uit je Tweets? Natuurlijk! Als jij jezelf houd aan de volgende 6 tips, heeft je Tweet een rendement van ten minste 80%. 80% van de “kijkers”, zal jouw bericht dan daadwerkelijk lezen. Dit percentage is overigens mijn eigen inschatting.

 

Tip 1: Tussen de 120 en 130 karakters

Met Twitter kun je berichten maken van maximaal 140 karakters. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een Tweet van tussen de 120 en 130 karakters het meest gelezen wordt.

 

Tip 2: Foto of Video toevoegen

Maak het voor de lezer interessanter. Door een foto of video toe te voegen, wordt je Tweet interessanter. Voeg wel een relevante foto of film toe.

 

Tip 3: Wek nieuwsgierigheid op

Als je een foto of film toevoegt, kun je nieuwsgierigheid kweken. Hiermee realiseer je dat lezer sneller op de foto klikt.

Bijvoorbeeld: Wat is wit en leeft in de tuin? Ik kwam dit  tegen tijdens schoffelwerkzaamheden ; voor als je een Tweet stuurt als je vrij bent.; of

Ander voorbeeld: Ra, ra waar ben ik? Vandaag een klus in dit plaatsje .

 

Tip 4: De plaats van (website)links

Uit diverse onderzoeken blijkt dat je links in je Tweetbericht het beste op een kwart van je Tweet kunt zetten. Hierdoor worden de links sneller aangeklikt.

Overigens geeft Twitter ook links van je foto of video weer (als een foto of video toevoegt aan je Twitterbericht). De links van je foto of video komen altijd automatisch aan het einde van de Tweet terecht.

 

Tip 5: Sluit af met een “call to action”

Laat de lezer van je Tweet iets doen. Dit kan dus zijn het klikken op de foto, wat je hebt bewerkstelligt bij de voorbeelden van tip 3.

 

Andere voorbeelden:

  • Ben jij ook zo moe? Klik: en je krijgt gelijk energie voor een geweldige start van jouw dag .
  • Nu of nooit! Klik: en bekijk de aanbiedingen van deze week die je niet mag missen.

 

Tip 6: Tweet met ”RT” en/of “via”

Uit diverse onderzoeken blijkt dat Tweets met de afkorting “RT” (staat voor Retweet) en “via” vaker gelezen worden.

Voorbeeld:
Heb je volgende week zondag niets te doen? Wij zijn open en hebben speciale zondagkortingen. RT dit bericht aan jouw volgers.

 

Tot slot

Oh, ja: Schrijf altijd voor jouw klant. Het is belangrijk om je te realiseren voor wie je schrijft. In het artikel “wie is mijn klant” leg ik uit, hoe de klant van jouw bedrijf er uit ziet.

 

Succes met Twitteren en neem de link van dit artikel ook eens op in één van jouw Twitterberichten. Je doet andere zelfstandig ondernemers hier een groot plezier mee.

 

Connect mij ook even via mijn Twitteraccount. Alvast bedankt!

Over de schrijver
Reactie plaatsen