Waarom Je Geen Filmpjes Moet Maken Van Foto’s (fotofilm)
07 november 2013 

Waarom Je Geen Filmpjes Moet Maken Van Foto’s (fotofilm)

Voor jou als zelfstandig ondernemer is het duidelijk: om meer klanten binnen te halen moet je videomarketing toepassen. Maar moet je eigenlijk filmpjes maken van foto’s?

Een video van losse foto’s makkelijk of toch niet

Je hebt veel foto’s op je computer staan. Om ook mee te doen met “YouTube” denk je even snel een mooie video te maken. Je selecteert foto’s van je computer en zet ze achterelkaar. En klaar. Geen filmcamera die er aan te pas komt en zo klaar.

 

Vraag 1 wat je jezelf dan moet stellen is of de video waarde heeft voor de kijker. Is de video interessant? Geeft de video informatie waar de kijker naar op zoek is? Heeft de video een duidelijk doel?
Vraag 2 die je aan jezelf moet stellen is of de video verzorgd en netjes is. Is er aandacht aan besteed? Al heb je nog zo’n mooie foto’s; als je fotovideo niet logisch is opgebouwd/geen verhaal heeft, haken de kijkers af.

 

Waarom geen fotofilm

Een fotofilm is wat achterhaald (ik zou het nu al ouderwets durven te noemen). Tot 2011 kon je hier nog wel mee aankomen, maar nu verlangt de kijker toch echte filmpjes op YouTube. Geen stilstaand plaatje die wordt afgewisseld door een volgend plaatje. Nee echte beelden waar wat gebeurd. Kies je toch voor een fotofilm, dan zal je filmpje sneller worden weggeklikt.

 

Wil je toch een fotofilm maken, pas dan de volgende tips toe:

  1. Bepaal een duidelijk doel van je video: wat wil je de kijker duidelijk maken.
  2. Geef waarde / waardevolle informatie aan de kijker. Als de film erg informatief is, zullen kijkers minder afhaken.
  3. Werk eventueel met een voice-over zodat de beelden nog meer gaan leven.
  4. Gebruik geen speciale effecten, zoals sterretjes en flitsen om overgangen te creeren tussen de foto’s. Houdt het rustig en simpel.
  5. Besteed aandacht aan elke foto. Hoe beter de kwaliteit (het “ohhh.. effect”), hoe minder kijkers afhaken. Pas fotobewerking toe om elke foto te optimaliseren.
  6. Wees selectief in de foto’s. Twijfel je of je een foto wel toe moet voegen, voeg de foto dan niet toe.
  7. Creer een logische en begrijpelijke volgorde van de foto’s.

 

Succes!

Over de schrijver
Reactie plaatsen