10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
Direct Toegang
X
10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
50% Complete

Voorkom fouten in je filmpje!

Download het gratis e-book met praktische tips voor het maken van een perfect filmpje.

Page content

Een Goede Banner YouTube Bedrijfskanaal: 5 Tips

Een Goede Banner YouTube Bedrijfskanaal: 5 Tips

Een goede header/banner van jouw YouTube kanaal zorgt ervoor dat jouw video’s hoger scoren. Maar waar moet een goede banner aan voldoen? Wat heeft een banner te maken met het hoger scoren van jouw YouTube video’s? In deze blog het antwoord.

5 Tips Voor Een Goede YouTube Kanaalbanner (Header YouTubekanaal)

Tweet over deze video

Deel deze video op Facebook

 

Wat is een banner van een YouTube kanaal?

Een “banner” oftewel “header” is een plaatje aan de bovenzijde van een YouTube kanaal. Je kunt de banner naar eigen believen invullen.

 

Als je een YouTube bedrijfskanaal hebt, is een banner ideaal om je branding over te brengen aan het YouTube publiek. Toch zie ik nog heel veel ondernemers die de banner, niet of niet goed inzetten. Dat is een gemiste kans. Een goede banner zorgt er indirect voor dat je video’s hoger scoren in de zoekresultaten bij de zoekmachines van Google en YouTube.

 

5 Tips voor een goede banner voor jouw YouTube kanaal

Tip 1:
Geef aan wat er op jouw YouTube kanaal “te halen is”. Wat voor (waardevolle) informatie kan het YouTube publiek op jouw YouTube kanaal vinden?

 

Tip 2:
Zorg dat je duidelijk bent over je doelgroep of dat de doelgroep zich in de banner herkent. In dit blogartikel meer tips over het aantrekken van de juiste doelgroep voor jouw YouTube kanaal en video’s.

 

Tip 3:
Zeg het met woorden (plaatjes zijn minder relevant).

Je logo is leuk voor de branding, maar zegt doorgaans weinig (of je moet een organisatie zijn als Shell of AH). Bezoekers van jouw YouTube kanaal beslissen snel of het kanaal wat voor hun is. Je moet dus snel duidelijkheid geven. Die duidelijkheid geef je met kort en krachtige woorden. De woorden moeten dus duidelijk aangeven wat er te halen is op jouw kanaal (zie tip 1).

 

Eventueel kun je een logo toepassen, maar hier moet niet de aandacht naar uit gaan. De tekst moet er als eerste “uitspringen”. Hier moet de aandacht van de kijker als eerste naar toe gaan.

 

Tip 4:
Geef aan met welke frequentie je nieuwe video’s upload.

Je krijgt meer abonnees, als abonnees weten dat je kanaal actueel is en blijft. Als je minimaal 1 video per maand upload, is het erg zinvol om dit uploadschema te promoten met tekst. Bijvoorbeeld: “elke maand een nieuwe tip”. Is de frequentie van je uploads minder dan één keer per maand, dan is mijn advies om je uploadschema niet in de banner op te nemen.

 

Tip 5:
Zet aan tot abonneren.

Hoe meer abonnees je YouTube kanaal heeft, des te hoger scoren je video’s in de zoekmachines. Als je doelgroep zichzelf herkent in jouw YouTube kanaal is het dus belangrijk om deze doelgroep over te halen om zich te abonneren. Dit kun je in de header perfect doen.

 

Al deze tips heb ik toegepast in mijn eigen header van mijn YouTube kanaal:

Voorbeeld goede banner YouTube kanaal (voor bedrijven)

Voorbeeld goede banner YouTube kanaal (voor bedrijven)

YouTube kanaal Theo de Kleijn

 

Hoe zorgt een banner ervoor dat je video’s hoger scoren in de zoekmachines?

Als je de tips toepast, is de banner geoptimaliseerd is om de juiste doelgroep zich te laten abonneren op je YouTUbe kanaal. Deze “juiste doelgroep” zorgt voor meer kijktijd. Immers de video’s die je maakt, zijn interessant voor je doelgroep. Hoe langer video’s bekeken worden, hoe hoger de ranking van de betreffende video.

Comment Section

0 reacties op “Een Goede Banner YouTube Bedrijfskanaal: 5 Tips

Plaats een reactie


*


Video Marketing Topics