Gratis Weggever Tip | Meer Conversie
17 augustus 2016 

Gratis Weggever Tip | Meer Conversie

Je geeft op je website iets gratis weg. Een e-book of videocursus. Hierdoor bouw je een mailinglijst op. Maar hoe zorg je er voor, dat je beter onthouden wordt? Hoe zorg je voor een hogere conversie van de opt-ins? Dat meer mensen zich inschrijven op je mailinglijst? In deze blog een handige tip, die bijna geen enkele ondernemer toepast.

Je bent goed bezig als je een mailinglijst opbouwt. “The money is in the list”. Toch laten veel ondernemers kansen liggen om meer websitebezoekers op hun mailinglijst te krijgen. Dit zit met name in het automatische proces na de aanmelding.

 

Na de aanmelding

Als de websitebezoeker zijn of haar naam en e-mailadres heeft ingevuld, komen ze op een landingspagina. In deze pagina wordt de websitebezoeker opgeroepen om in zijn/haar mailbox te kijken. Om de ontvangen e-mail te bevestigen. Het is doorgaans een onpersoonlijke landingspagina. Alleen tekst. Niets menselijks. Niet uitnodigend.

Deze landingspagina is het eerste moment, waar jij jezelf als ondernemer letterlijk kunt laten zien. Een connectie kunt maken met de inschrijver van jouw gratis weggever. Deze connectie maak je met een korte persoonlijke video. Deze video zet je op automatisch afspelen.

De ingrediënten voor de aanmeldvideo:

  1. Kom persoonlijk in beeld. Dus geen ingesproken teksten. Dit komt anoniem over.
  2. Houdt de video kort en krachtig. Liefst binnen 20 seconden.
  3. Tot the point. Geef aan dat de aanmelding is gelukt. Dat er een mail onderweg is. Dat ze op een link moeten klikken in die mail om toegang te krijgen tot de gratis weggever.

 

Vermeldt in de video ook dat de kijker moet kijken in zijn spambox. Veel van dit soort bevestigingsmails blijven in de spambox hangen.

 

Na de dubbele opt in

In de tweede bevestigingsmail neem je een link op naar een landingspagina. Hier kan de gratis weggever gedownload worden. Ook hier gebruik je weer een video om meer vertrouwen te kweken. Om zo boven het maaiveld uit te steken en meer herkenning mee te geven. De ingrediënten voor de video bij de landingspagina zijn:

  1. Stel jezelf kort voor. Vertel wie je bent en wat je doet.
  2. Leg uit hoe ze de gratis weggever kunnen ontvangen: “Download het gratis e-book door te klikken op de groene button onder deze video waarop staat “downloaden””.
  3. Wens ze succes en plezier toe met het e-book en geef aan dat ze voor vragen bij je aan kunnen kloppen.

Bij het filmpje op de downloadpagina stel je jezelf wel voor

 

Wil je ook een filmpje voor je aanmeldingsprocedure?

Let op dat dit soort filmpjes de eerste kennismaking met jou is. Zorg ervoor dat de kwaliteit goed is. Dat het filmpje is afgestemd op de layout van de landingspagina.
Wil je ook filmpjes voor de aanmeldingsprocedure van jouw gratis weggever, neem dan contact met mij op. Ik maak ze en denk met je mee.

Over de schrijver
Reactie plaatsen