Als je gaat vloggen voor je bedrijf: hoe begint je vlog? De eerste vijf seconden. Hoe pak je de aandacht. In deze blog een handige tip.
Bekijk snel de video:
Als je dit filmpje bekijkt, hoef je de onderstaande tekst niet te lezen.
Het begin van je vlog
Hoe begin je een zakelijke vlog? Dus wat doe je in de eerste vijf seconden van je vlog, om de aandacht van de kijker er bij te pakken? Het makkelijkste is om met een vraag te beginnen, zoals ik in deze video ook gedaan heb. Als je namelijk met een vraag begint die speelt bij je doelgroep. Waar je doelgroep meer van wil weten, dan blijven ze kijken.
Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden om te beginnen met een vlog. Om de aandacht te pakken. Dat leer je in de workshop vloggen. Wil je meer leren over vloggen. Volg dan de workshop vloggen.
Het belang van een goed begin
Het internet is zeer vluchtig. Internetgebruikers haken steeds sneller af. Klikken steeds eerder een filmpje weg. De aandacht pakken van de kijker in de eerste vijf tot tien seconden is dus heel belangrijk. Doe je dit met een vraag, voeg dan eventueel de volgende ingrediënten toe:
- Benoem je doelgroep.
- Benoem een probleem waar je doelgroep mee worstelt.
- Creëer en herkenbare situatie voor je doelgroep.
Anderzijds kun je het ook kort en krachtig houden. Met name als het een korte en direct toepasbare tip is, kun je gelijk ter zake komen. Ook als je een Facebook filmpje maakt, is het beter om het kort en krachtig te houden.
Tot slot kun je ook nog spelen met de vraag. In deze vlog heb ik er bijvoorbeeld voor gekozen om de vraag op een schoolbord te schrijven en vandaar zelf in beeld te draaien. Dit geeft net iets extra’s in je vlog.
Doorpakken met vloggen voor je bedrijf?
Wil je nu echt aan de slag met het maken van vlogs voor je bedrijf? Neem dan deel aan de workshop vloggen. Dit is kleinschalige cursus, waarin ik je leer vloggen: wat zeg je precies? Wat voor apparatuur heb je nodig? Hoe monteer je een vlog. Afijn een goede start, inclusief 3 maanden nazorg!