Hoe Krijg Je Meer Views Op YouTube? 7 Tips Voor Meer Kijkers
23 november 2015 

Hoe Krijg Je Meer Views Op YouTube? 7 Tips Voor Meer Kijkers

Meer kijkers en views op YouTube? Hoe doe je dat? In dit artikel geef ik je 7 handige tips. Tips die je als ondernemer direct kunt toepassen om meer kijkers te krijgen. Kijkers die klanten voor jouw bedrijf opleveren.

Als ondernemer wil je rendement uit jouw YouTube video halen. Je wilt dat kijkers, klanten worden van jouw bedrijf. Uiteraard wordt elke kijker geen klant. Echter hoe meer kijkers; hoe groter de kans op nieuwe klanten voor je bedrijf is. Uiteraard moet je video dan wel converteren: kijkers moeten klanten worden. In dit artikel heb ik uitgelegd hoe je kijkers van jouw YouTube video converteert naar klanten voor jouw bedrijf.

Dan de 7 tips om meer kijkers te krijgen voor jouw YouTube video. Laten we snel beginnen

Tip 1: hak je video in stukjes

Ik merk dat ondernemers vaak te lange YouTube video’s maken. Te veel kwijt willen in een video. Op zich is het goed om je kennis te delen, maar pas op voor de valkuil die “ik kan het niet meer volgen” heet. Door veel te vertellen in een video, wordt je video troebelig. Wat je vertelt wordt hierdoor minder goed opgenomen door de kijker. Ook ervaart de kijker jouw video als minder waardevol, omdat de kijker zich overspoelt voelt door informatie.

Mijn advies: maak hapklare video’s met een duidelijk onderwerp. Hak je video van 10 minuten in stukjes. Wat voor (sub)onderwerpen heb je precies behandeld in die lange YouTube video? Maak per onderwerp een duidelijk en afgekaderde YouTube video. Uiteraard heb je dan meerdere onderwerpen en meerdere video’s. Je kunt dan perfect een videoserie maken. Het grote voordeel hiervan is dat je meer afzonderlijke videocontent maakt en de kans groter is dan één van de video’s gevonden wordt. Daarnaast is een ander groot voordeel dat je video veel begrijpelijker wordt en makkelijker te “consumeren” is door de kijker. Dit zorgt voor een positieve ervaring: de kijker zal je video als waardevol aanmerken en ook de andere video’s van de videoserie gaan kijken.

Tip 2: zoek uit wat de behoeften zijn van jouw doelgroep

Een mooie YouTube video die niet bekeken wordt. Dit wil je voorkomen. Immers als jouw doelgroep niet zoekt op het onderwerp van jouw video, levert dit geen kijkers op. Ga dus goed na wat de behoeften zijn van jouw doelgroep. Waar zitten ze mee? Welke problemen hebben ze? Wat willen ze graag weten?

Vooral antwoorden op problemen waar je doelgroep mee zit, wordt zeer waardevol gevonden. Ga dus na wat veel gestelde vragen zijn aan de telefoon, via de e-mail op Facebook, etcetera. Wat voor reacties je krijgt op je blogs? Wat voor onderwerpen worden vaak aangesneden door je klanten als je met ze praat?

Doe ook onderzoek op YouTube zelf. Welke video’s die je doelgroep ook kijkt, zijn populair? Type het hoofdzoekwoord waar je op gevonden wilt worden, in op de zoekbalk. Kijk welke aanvullende suggesties er komen.

Gebruik ook de Google keywoord planner.

Door in te spelen op de behoeften van jouw doelgroep, creëer je populaire video’s voor je doelgroep. De kans dat je video gedeeld wordt en dat de kijker opnieuw terug komt bij je volgende video, wordt hierdoor vergroot.

Tip 3: zet consequent een video online op YouTube

Probeer minimaal één maal per twee weken een video online te zetten op YouTube. Gebruik voor het online komen van je video een vaste dag en een vast tijdstip. In YouTube kun je video’s inplannen. Je kunt zo bij wijze van spreken voor een heel jaar al video’s klaar zetten.

Het voordeel van consequent een video te posten is dat je YouTube abonnees zo weten wanneer jij een video post. De kans wordt hierdoor vergroot dat abonnees terugkomen naar jouw YouTube kanaal op de dag dat jij daar een video post.

Tip 4: Pas een aansprekende titel toe

De titel van je YouTube video is (naast de thumbnail) het belangrijkste ytem van je video, waarbij de internetgebruiker beslist of hij/zij jouw video gaat kijken. De titel moet dus nieuwsgierigheid opwekken. Uitnodigen tot klikken. Bijkijk het artikel: hoe maak je een optimale titel voor jouw YouTube video. Pas de tips toe die in dat artikel staan.

Let wel op dat je titel wel de lading van je video dekt en niet misleidend is. Misleidende titels worden door YouTube afgestraft. Je video zal dan als een baksteen zakken in de zoekresultaten.

Tip 5: maak een geweldige thumbnail

Thumbnail is het plaatje van je video wat getoond wordt bij de zoekresultaten. Zoals bij tip 4 aangegeven is dit een belangrijke klikfactor. Een aansprekende thumbnail is dus een vereiste om te klikken. Ook hierbij geldt dat de thumbnail nieuwsgierigheid moet opwekken. In dit artikel heb ik uitgelegd hoe je een thumbnail maakt. Grijp dus de aandacht:

meer views en kijkers door een thumnail die de kijker grijpt

Meer views en kijkers door een thumnail “die de kijker grijpt”

Tip 6: deel je YouTube video

Deel je YouTube video op social media. Stuur een mailing uit naar personen op je mailinglijst, waarin je een klikbare link maakt naar de video. Pas je video ook toe in je blog op je website. Uiteraard krijg je door het delen, kijkers op je video. Echter bij een waardevolle video is de kans groot dat jouw volgers op bijvoorbeeld Twitter, jouw berichtje gaan delen.

Tip 7: houdt de kijker er bij

Hoe langer je video wordt bekeken, des te hoger je video komt in de zoekresultaten. Des te hoger je video komt in de zoekresultaten, des meer kijkers en views je video trekt.

Maar hoe houdt je de kijker er bij? Hoe voorkom je dat kijkers afhaken? In dit artikel 6 handige tips om je kijkers meer bij jouw video te houden.

Over de schrijver
Reactie plaatsen