10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
Direct Toegang
X
10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
50% Complete

Voorkom fouten in je filmpje!

Download het gratis e-book met praktische tips voor het maken van een perfect filmpje.

Page content

Investeer Jij Jouw Tijd In Twitter, Facebook, LinkedIn of YouTube?

Investeer Jij Jouw Tijd In Twitter, Facebook, LinkedIn of YouTube?

Als zelfstandig ondernemer moet je mee met social media. Maar waar moet je jouw tijd  aan spenderen? In deze blog geef ik het antwoord.

 

Volgorde social media

Laatst was ik op een bijeenkomst voor ondernemers. Hier vertelde de cursusleider dat je als zelfstandig ondernemer de meeste tijd moet spenderen aan LinkedIn. Gevolgd door Facebook. Hieronder het advies van de cursusleider van meer naar minst:

  1. LinkedIn
  2. Facebook
  3. Twitter
  4. YouTube

 

Mijn mening

Helaas ben ik het niet helemaal eens met de cursusleider. Waarom? Je investering in Twitter is van korte duur. Na twee uur is je twitterbericht al verdwenen. Voor Facebook geldt min of meer hetzelfde. Na één dag is je berichtje zo ver naar beneden gezakt dat niemand het meer leest. LinkedIn daarin tegen is goed om te netwerken met andere collega’s, maar als je hoofdzakelijk particulieren als klanten hebt, is LinkedIn  niet erg interessant (uiteraard wel voor je netwerk).

 

Welk social media levert zijn investering in tijd dan wel op?

Daar kan ik kort over zijn: YouTube! Jouw filmpje op YouTube blijft voor eeuwig op YouTube en wordt (als je het goed doet) elke dag vaak bekeken. Jouw investering in het filmpje, levert je dus dagelijks kijkers op van jouw video. Kijkers die je (als je de juiste manier toepast) om kunt zetten naar klanten. Je hoeft dus niet dagelijks berichten te “posten” om opnieuw “reclame” voor jezelf te maken op social media. Nee, het filmpje maakt zijn eigen reclame en je hebt er geen omkijken meer aan.

Nu zul je denken: Twitter kost mij 1 minuut per berichtje, maar een video: daar ben ik wel even mee bezig. Dat klopt. Anderzijds als je per dag 5 berichten post op Twitter, ben je 5 minuten per dag kwijt. Dit is een half uur per week. Deze half uur per week levert je na die week niets meer op. Voor een filmpje van één minuut is je investering (als je handig bent met video’s) één uur. Deze investering levert je wekelijks nieuwe klanten op!

Hoe begin ik met videomarketing?

Zelf video’s maken voor op YouTube. Waar moet je beginnen? Hoe doe je dat? Speciaal voor jou heb ik het gratis E-book “10 videomarketing tips voor beginners” ontwikkeld. Begin vandaag nog met videomarketing en download het gratis E-book.

Comment Section

0 reacties op “Investeer Jij Jouw Tijd In Twitter, Facebook, LinkedIn of YouTube?

Plaats een reactie


*


Video Marketing Topics