10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
Direct Toegang
X
10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
50% Complete

Voorkom fouten in je filmpje!

Download het gratis e-book met praktische tips voor het maken van een perfect filmpje.

Page content

Klantenbinding Met Facebook Tips

Klantenbinding Met Facebook Tips

Als je een zakelijke Facebookpagina hebt, wil je een betere connectie maken met je volgers. Wil je van fans, klanten maken. Klantenbinding is het toverwoord. Maar hoe doe je dat nu?

Klantenbinding met Facebook Video

Het wordt naar verwachting het meest toegepaste content op Facebook: video. Als ondernemer moet je dus filmpjes gaan maken om in te spelen op de toekomst. Video kun je ook zien als een kans. Zo kun je meer van jezelf en je bedrijf laten zien. Kom je korter bij je volgers en bereik je sneller de “gun factor”. Maar hoe bind je jouw klanten op Facebook, zonder te adverteren? Zonder dat je video als reclame wordt ervaren? Klantenbinding met video moet zeker lukken als je de volgende tips toepast.

 

Basis: aandacht trekken

Als je video toepast op Facebook is het allerbelangrijkste om op te vallen. Om de aandacht te pakken van de kijker in de eerste 5 seconden. Een bewegend beeld met verschillende kleuren valt op. Ook personen in beeld trekken meer de aandacht dan andere onderwerpen. “Gek” doen zoals zwaaien of springen trekt ook de aandacht, maar pas op. De opening moet wel passen bij de branding van jou als persoon en de uitstraling die je wilt overbrengen voor je bedrijf.

In het artikel 10 Facebook Video Marketing Tips vind je meer inspiratie hoe je een video kunt beginnen. Ook vind je in het artikel handige tips, waardoor jouw video een betere klantenbinding oplevert.

Een video met personen trekt meer de aandacht dan een filmpje zonder mensen

 

Vervolg:

Het vervolg is afhankelijk van wat voor een soort video je maakt. Hierbij is het verstandig om waardevolle informatie of weetjes te delen. Een andere mogelijkheid is om de kijker entertainment te geven. Houdt het wel kort. Maximaal 30 seconden. Wijdt niet uit. Beperkt je tot één duidelijk onderwerp. De aandachtsspanne op Facebook is namelijk erg laag.

Probeer ook een creatieve video te maken. Facebook is meer dan YouTube op entertainment gericht. Ben je niet zo creatief, lees dan even dit creativiteitsartikel.

 

Doe onderzoek

Om van Facebook volgers klanten te maken is het belangrijk om onderzoek te doen. Welke van jouw Facebook berichten zijn veel gedeeld? Welke berichten kregen veel likes? Veel reacties? En als je reacties kreeg, waar gingen deze reacties over? Kortom doe goed onderzoek naar berichten die je doelgroep enthousiast maken. Probeer daarna een top 5 onderwerpen te maken en een top 5 kenmerken van de berichten (bijvoorbeeld kenmerk: het delen van iets persoonlijks, het delen van een bericht met emotie; het delen van een bericht met humor, etc). Als je dit duidelijk hebt, kun je het omvormen naar film. Desnoods maak je van je populairste berichtje een videovariant.

 

Verder zijn filmpjes met de volgende ingrediënten populair op Facebook:

– een filmpje waar muziek en dans in zit;
– een filmpje wat emotie oproept;
– een filmpje met kinderen en dieren.

Een filmpje met een poes doet het altijd goed

 

De know like en trust factor

Om aan klantenbinding te doen moet je videocontent maken met de know, like en trust factor. Voor elk van deze woorden zijn aparte videosoorten te maken. Check even dit artikel en probeer een mengeling te maken van de know, like en trust videosoorten.

 

Toch adverteren?

Adverteren levert steeds minder op. Facebook gebruikers zijn moe om likes te geven aan nieuwe bedrijven of bedrijven die ze niet kennen. Het promoten om je pagina leuk te vinden, levert veel minder rendement op dan enkele jaren geleden.

Heb je wel eens geadverteerd op Facebook? Dan herken je vast de situatie dat je advertentie bij lange na niet heeft opgeleverd wat je er van verwacht wordt. Ook dit geldt voor Facebook video’s. Promoot je jouw bedrijf met videoadvertenties, dan moet je even het artikel “Facebook Video’s Promoten Zonder Resultaat: Waar ligt dit aan?” lezen.

 

Nu jij!

Facebook Video een laagdrempelige manier om aan de slag te gaan met video. Je kunt met Facebook video meters maken. Ervaring op doen met filmpjes opnemen. De perfecte stap om bij voldoende ervaring ook eens YouTube video’s te gaan maken.

Wil je meer Facebook videomaketting tips, like mijn Facebook pagina!

Heb je nog vragen? Laat jouw vraag dan hieronder in het reactieveld achter. Ik beantwoord jouw vraag zo spoedig mogelijk.

Theo de Kleijn
Video Marketing Specialist Theo de Kleijn helpt ondernemers met videomarketing. Zowel door het maken van persoonlijke video's, het geven van praktische workshops als het geven van 1:1 advies.Hij publiceert als videomarketeer ook tweewekelijks nieuwe YouTube video's op zijn YouTube kanaal.

Comment Section

0 reacties op “Klantenbinding Met Facebook Tips

Plaats een reactie


*


Video Marketing Topics