Hoe bereik je online de know, like en trust factor met filmpjes? In deze blog geef ik bij elk stadium passende videosoorten. Geef je know, like en trust factor een boost met video!
Met filmpjes sneller een band opbouwen met je doelgroep
De know, like en trust factor kun je snel opbouwen met persoonlijke filmpjes. Bij elk stadium zijn videosoorten aan te geven. Door deze videosoorten toe te passen in de verkooptunnel, kun je snel resultaat bereiken. In het artikel over “wat is de know, like en trust factor?“, heb ik aangegeven dat het belangrijk is om een mailinglijst op te bouwen. Als websitebezoekers eenmaal op je mailinglijst staan, kun je ze geautomatiseerd een verkooptunnel in leiden.
Een andere voordeel van persoonlijke filmpjes is dat je sneller het kaf van het koren scheidt. Je trekt alleen mensen van jouw doelgroep aan die een klik met jou hebben. Gelijkgestemden. Kortom je trekt jouw ideale klant aan!
De know filmpjes
Om jou te leren kennen is het belangrijk om online zichtbaar te worden. Hierbij kun je denken aan “probleem en antwoord filmpjes”? Met welke problemen zit je doelgroep? Maak daar een filmpje over met het antwoord. Deel kennis in filmpjes. Vertel waar je in gelooft (ik geloof er in dat elke ondernemer zelf goede video’s kan maken met mijn hulp) en waarom je daar in gelooft.
Deel je kennis en speel in op vragen van je doelgroep. Zo leert jouw doelgroep jou online kennen!
De like filmpjes
Dit zijn de filmpjes waar je meer van jezelf laat zien. Bijvoorbeeld in een “achter de schermen” video. Neem de kijker mee met waar je mee bezig bent. Hoe je werkt aan je product of dienst. Vertel verhalen wat je hebt meegemaakt in relatie tot je product of dienst. Verhalen over je kennis. Vertel wat wel en niet werkt. Waar je tegen aan loopt en wat juist goed gaat.
Laat meer van jezelf zien, zo gaan mensen je leuk vinden.
De trust filmpjes
Hoofddoel van deze filmpjes: ze laten zien dat je “social proof” bent. Denk aan videotestimonia of reviews van klanten. Ook zelfgemaakte video’s waarin klanten praten over je product horen hier bij.
Een video testimonial is erg krachtig en een goed voorbeeld om de “trust factor” bij je doelgroep los te krijgen
Nu jij
Ga je ook voor de know, like en trust factor? Dan kun je niet om video heen.
Maar hoe maak je een kwalitatief goed filmpje, wat de know, like en trust factor in zich heeft? Dit leer je in de praktische workshop videomarketing. Klik hier voor meer informatie.