In persoonlijke video’s moet je in één korte bondige zin kunnen zeggen wat je doet voor je beroep. Dit lijkt veel makkelijker gezegd dan gedaan. Veel ondernemers hebben moeite om in één zin en op een begrijpelijke manier, te zeggen wat ze doen. In deze blog lees je hoe kort en bondig zegt wat je doet en vertel ik je waarom het bij video’s zo belangrijk is.
Waarom kort en krachtig zeggen wat je doet in een video?
Ten eerste: maken meer zinnen over wat je doet, het steeds onduidelijker voor de kijker. Jij kunt zelf wel volgen, waar het over gaat; maar de kijker snapt er steeds minder van.
Ten tweede: de kijker wil snel het antwoord, op zijn vraag waar hij mee zit. Als je te lang blijft vertellen wat je doet, zal de kijker afhaken en je video wegklikken.
Hoe vertel je kort en krachtig wat je doet?
1. Vertel het in een voordeel van de kijker. De kijker zit niet te wachten op wat je voor de kost doet, hij wil het alleen weten als dit voor hem een voordeel oplevert.
2. Vertel je doelgroep. Dit zorgt voor herkenning en zorgt ook meer voor een schifting, zodat je alleen kijkers overhoudt die je doelgroep zijn.
Een goede aanzet is: “ik help”..
Ikzelf gebruik de volgende zin: “Ik help zelfstandig ondernemers met persoonlijke video’s die meer klanten opleveren.”
Het is overigens niet per sé noodzakelijk om de zin uit te spreken. Je kunt het ook als tekst in je video voorbij laten komen.
Hoe doe jij het?
Ik ben benieuwd hoe jij jezelf voorstelt in een video. Laat hieronder achter hoe jij in één zin uitlegt wat je doet.