In deze blog geef ik jou tips om uit te vinden, of jij als zelfstandig ondernemer wel moet Twitteren.
Kostbare tijd versus Twitter
Jouw tijd is kostbaar. De tijd dat je Twittert, kun je niet voor andere zaken gebruiken. Als ondernemer wil je dingen doen die effectief zijn: een investering die geld oplevert. Twitter is feitelijk ook een investering. Maar is Twitter voor jou wel een goede investering?
Tip 1: Kijk waar je klanten zich begeven!
Doe er onderzoek naar. Desnoods doe je gewoon onderzoek onder je bestaande en nieuwe klanten. Vraag welk sociaal mediakanaal ze het meeste gebruiken en waar ze als tweede te vinden zijn. Komt uit je onderzoek dat je klanten pas als derde op Twitter te vinden zijn, dan moet je jezelf afvragen of je wel een Twitteraccount moet aanmaken.
Tip 2: Sta je er we wel achter?
Twitter je omdat je het leuk vind? Omdat het jou meer klanten oplevert? Of omdat iedereen het doet? Waarom Twitter jij eigenlijk?
Als je er niet achter staat en er niet voor de volle 100% voor gaat, is Twitter verloren energie. De beste beslissing die je dan kunt nemen is: je Twitteraccount opheffen. Twitter kost jou dan geen tijd meer (of levert jou tijd op die je voor efficiëntere dingen kunt inzetten)!
Tip 3: Doe niet alles een beetje
Deze tip is een afgeleide van tip 1. Je kunt beter helemaal voor één social mediakanaal gaan, dan alle kanalen één beetje te doen. Dat klinkt logisch en dat is het ook. Door 100% inzet bereik je veel meer en is het social mediakanaal veel effectiever.
Als je nog opmerkingen of vragen hebt (over bijvoorbeeld Twitter), laat ze onder dit artikel achter.
Succes met Twitteren en Twitter dit berichtje ook even voor je volgers (tenzij je besloten hebt om je Twitteraccount op te heffen 🙂 ).
Groetjes,
Theo de Kleijn