Hoe kun je als ondernemer omgaan met kritiek die je krijgt op je filmpjes? In deze vlog een handige tip.
Als je dit filmpje bekijkt, hoef je de onderstaande tekst niet te lezen.
Tekst uit de video:
Kritiek op je filmpje
Ik heb een vraag gehad van Jara en Jara vraagt: “ik wil heel graag video’s maken voor op YouTube, maar ben eigenlijk heel bang voor kritiek. Wat kan ik daar het beste tegen doen?”
Kritiek hoeft, wat mij betreft, geen probleem te zijn. Met kritiek kom je namelijk verder, want het is gewoon feedback op je video. Dus die feedback kun je meenemen bij het maken van je volgende video en waarschijnlijk worden je video’s er telkens beter door. Kritiek is dus een goed ingrediënt voor een betere videomarketing.
Een ander punt is dat als mensen een reactie kunnen geven op je video, dat je meer interactie krijgt. Dat je de kijker meer bij je video betrekt. Dat levert een langere kijktijd doorgaans op voor je video en levert op dat je video’s telkens meer bekeken worden door jouw volgers. Maar goed. Wil je toch geen reacties of geen negatieve reacties op je video, dan kun je besluiten om de reacties onder je video uit te zetten. Ik adviseer je om dat dus niet te doen. Tweede reden daarvoor is dat als je reacties krijgt op je video, dan heeft dit ook een positief effect op de ranking van je video. Dus aan laten staan die reacties. Je kunt wel een filter instellen. Dus dat je de reacties eerst goed keurt, voordat ze online komen. Hoe je die filter instelt, dat kun je zien in de video die nu boven. Rechtsboven uit het scherm klapt. Dus klik er even op. Dan kun je kijken hoe je dan moet instellen.
Heb je ook vragen voor mij, dan kun je die stellen op mailadres: info@theodekleijn.nl.