Je stapt een winkel binnen en een vriendelijke winkelier begroet je vanaf zijn toonbank. Je website is ook een winkel. Begroet jij als zelfstandig ondernemer op de juiste manier jouw websitebezoeker? Alleen met een juiste persoonlijke begroeting krijg jij meer klanten voor jouw bedrijf. In dit artikel de ingrediënten voor een juiste persoonlijke begroeting voor op jouw website.
Jouw online winkel
Helaas sterven de winkels in steden en dorpen uit. Hiervoor terug komen online winkels en websites. Toch is er één grote overeenkomst: een bezoeker wil graag persoonlijke aandacht. Hoe kun je er voor zorgen dat de bezoeker van jouw website persoonlijke aandacht/begroeting krijgt? In dit artikel duik ik hier verder op in.
Nog veel anonieme websites
Ik zie ze nog veel: websites waarvan niet duidelijk is wie er achter zit. Geen naam van een persoon. Geen foto en al helemaal geen persoonlijke video. Behoort jouw website ook tot de groep “anonieme websites”? Krap dan eens achter je oren. Een anonieme website is nou niet echt goed voor het vertrouwen. Vertrouwen heb je online nodig, om klanten voor je bedrijf te werven.
Niet anoniem, maar niet echt een warm welkom
Vooral zelfstandig ondernemers laten nog wel eens een foto van zichzelf op de homepage van hun website zien. Dit wekt vertrouwen, maar je wilt als websitebezoeker toch echt persoonlijke aandacht. Een warm welkom. Zo’n foto met tekst is dan niet echt “een heel warm bad”.
Warm persoonlijk welkom met een warm bad
Wanneer creëer je als zelfstandig ondernemer een warm bad voor je websitebezoeker? Het warme bad moet naar mijn mening in ieder geval uit de volgende ingrediënten bestaan:
- Gesproken tekst: de websitebezoeker moet horen met wie hij van doen heeft (net als in de winkel)
- Zien: de websitebezoeker moet zien wie er achter de website zit (net als de winkelier achter de toonbank). Laat jezelf dus zien op de homepage van je website.
- Persoonlijke aandacht: de websitebezoeker moet zich gehoord en begrepen voelen. Het één op één aanspreken van de websitebezoeker is belangrijk. Maar ook het benoemen van het probleem van de websitebezoeker is zeer belangrijk.
- Geen reclame: je warm welkom mag niet in reclamevorm zijn. Dit schrikt de websitebezoeker af.
- Persoonlijk contact: alhoewel je website geen echte winkel is, heeft je websitebezoeker wel behoefte aan persoonlijk contact. Jezelf laten zien en horen en aandacht voor je websitebezoeker is dus belangrijk.
Afijn als je al deze ingrediënten toepast, dan leidt dit tot een welkomstvideo voor op je website.
Een welkomstvideo heeft deze vijf voordelen.
In dit artikel heb ik uitgelegd wat voor een soort welkomstvideo het beste bij jouw bedrijf past.
Succes met het maken van een jouw persoonlijke welkomstvideo op jouw website.
Nog vragen?
Neem contact met mij op.