“Verras de klant, voordat deze jou verrast”, is een bekende uitdrukking. Hoe zou het zijn als je een onuitwisbare indruk achterlaat bij je klant? Een indruk waar de klant nog eens op terug kan kijken? Een indruk waar de klant echt raakt? Waardoor de klant zo onder de indruk is, dat deze “gratis reclame” voor je bedrijf gaat maken. Geweldig toch? Maar hoe doe je dat? In deze blog het antwoord en hoe je het precies doet.
Verras de klant, voordat deze jou verrast
Het verrassen van je klanten: het levert jou meer klanten op voor je bedrijf. En als je de klant echt verrast, maakt de klant gratis “reclame” voor jouw bedrijf. De klant zal bekenden vertellen wat hij heeft meegemaakt. Hij zal daarbij ook de naam van jouw bedrijf noemen. Tot slot betreft het mondelinge reclame. Dit is de beste soort reclame die er bestaat. Maar overtref je nu de verwachtingen van de klant?
Het overtreffen van de verwachtingen van de klant
Het overtreffen van de verwachtingen van de klant, het is doorgaans niet zo moeilijk. Net dat stapje extra zetten. Net dat beetje meer doen, maar vooral iets opvallends doen! Een wel heel bijzondere “verras de klant variant” hiervan is de persoonlijke video. Het Amerikaanse bedrijf Nextiva publiceert de persoonlijke video’s zelfs op het internet. Hieronder twee voorbeelden:
Verras de klant met een persoonlijke video
Hoe kun jij een persoonlijke video inzetten om jouw klanten te verrassen?
Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een “bedankvideo“. Een bedankvideo is een video die een klant krijgt, nadat hij zijn aankoop heeft gedaan. In dit blogartikel leg ik uit hoe je een goede bedankvideo maakt.
Een andere mogelijkheid is dat je een video maakt om iemand te bedankt voor zijn/haar goede feedback. Maar….. misschien ben je nog niet zo handig met video’s maken, laat staan om zelf voor de camera te gaan staan om je klanten te bedanken. In dat geval is de gratis cursus: “hoe maak ik een goede YouTube video voor mijn bedrijf” een perfect begin. Klik hier om jezelf in te schrijven.