Je wilt veel kijkers voor je You-Tube filmpje. Hoe meer kijkers, hoe meer klanten voor jouw bedrijf. Om deze reden probeer je een filmpje te bedenken die veel kijkers trekt. In deze blog leg ik uit dat je met een virale video doorgaans je doel voorbij schiet. De uitleg doe ik aan de hand van 6 redenen:
Reden 1: Het publiek associeert jouw bedrijf met de video
Doorgaans straal je in de video niet uit wie je werkelijk bent. Hierdoor krijgen kijkers al een verkeerd beeld van jou en kan het jouw bedrijfsimago een hele andere wending geven dan dat jij zelf wilt.
Reden 2: Het kan tegen je werken
Sommige virale video’s creëren het omgekeerde: je staat er “belachelijk op”. “Moet je eens kijken wat die ondernemer gedaan heeft”.
Reden 3: Doe niet iets waar je geen ervaring mee hebt
Het maken van een virale video is een vak apart. Dit moet je overlaten aan de professionals en dus niet aan jezelf.
Reden 4: Je kunt nog zo’n beste virale video maken, als hij niet gevonden en gedeeld wordt heb je nog niets
Je hebt volgens jezelf een geweldige virale video gemaakt. Je kunt niet wachten op het op You-Tube te “knallen”. Maar heeft iedereen wel dezelfde humorsmaak als jij? Nee.
Reden 5: Kaf en koren door elkaar heen
Door de virale video trek je allerlei soorten kijkers aan. Het is maar de vraag of tussen de kijkers ook jouw doelgroep zit. De kans bestaat dat jij veel tijd, energie en kosten in de video hebt gestoken, die jouw doelgroep niet of nauwelijks bereikt.
Reden 6: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg
Een bekend spreekwoord en zeker van toepassing op You-Tubemarketing voor ondernemers. Natuurlijk mag je best een grapje maken. Als je in het “normale” leven doorgaans grapjes maakt, mag je voor de camera dit gewoon voortzetten. Kom over zoals je bent voor de camera. Dit werkt vertrouwen en werkt in je voordeel als mensen je in “real life” ontmoeten. Als mensen jou in het echt ontmoeten en je komt anders over dan het beeld op You-Tube, heb jij een probleem. Mensen krijgen bij de eerste ontmoeting dan een deuk in het vertrouwen in jou. Het vertrouwelijke beeld wat de persoon van jou had, strookt niet met de praktijk.
Ga met You-Tubemarketing voor meer klanten. Ik help jou graag. Download mijn gratis e-book “10 direct toepasbare tips voor meer klanten”. Je ontvangt dan ook wekelijks tips over onder meer You-Tubemarketing. Download dus nu mijn gratis E-book en ontvang leuke kado’s.