Waarom Jij Nu In Moet Stappen In De You-Tube “Trein”?
15 september 2013 

Waarom Jij Nu In Moet Stappen In De You-Tube “Trein”?

Wil je als zelfstandig ondernemer instappen om straks te profiteren van meer klanten cq. betere zoekresultaten? Stap dan nu in, in de trein die “You-Tube” heet. Waarom? In dit blogartikel vertel ik jou waarom het belangrijk is om nu in te stappen.

Nummer 1 zoekmachine

You-tube is naar verwachting in 2015/2016 in Nederland de nummer één zoekmachine. Het heeft dan Google van de eerste plaats verdrongen. You-Tube wordt steeds meer door bedrijven gebruikt als Social Media kanaal. Toch staat You-Tube eigenlijk nog maar in de kinderschoenen als het gaat om toepassing door bedrijven. De meeste bedrijven hebben maar een paar video’s online staan, terwijl ze wel veel energie steken in “geschreven content” op de website. Ik adviseer je om de energie in je website te herverdelen. Betrek ook You-Tube bij  jouw marketing. Maak waardevolle content op You-Tube. Wees voorbereid op de toekomst.

 

Mensen worden steeds luier (en makkelijker) op het net

Het blijkt dat internetters steeds meer filmpjes kijken, in plaats van teksten lezen. Kijk maar naar jezelf. Je komt op een site met een filmpje en tekst. Het filmpje bevat dezelfde (gesproken) tekst als de tekst onder het filmpje. Wat doe jij: lees je de tekst of klik je op het filmpje? Grote kans dat je voor het filmpje gaat. Vooral de jongere generatie klikt bijna altijd op het filmpje.

 

Bloggen, maar dan met video: videoblog

Je blogt om je website meer content/waarde te geven en de bezoekers van je website te informeren. Doordat je blogt komt je site hoger in Google en wordt je gevonden op woorden die je blogt. Echter het is maar de vraag of geschreven tekst voor de toekomst is weggelegd. Misschien wint een site met veel waardevolle filmpjes het straks wel van de “geschreven” site. De techniek gaat zo snel. Ik kan me voorstellen dat er straks ook een “Google-bot” is voor You-Tube: “De You-Tube bot”. Filmpjes worden dan geïndexeerd op waardevolle informatie door de tekst te ontleden die is ingesproken (samen met de kwaliteit van de video en inhoud van de film zelf (zonder tekst)).

 

Mijn advies is dan ook om op dit moment zowel te bloggen qua tekst als qua film. Doordat je een filmpje in je tekstblog opneemt, verstekt dit elkaar. Je komt hierdoor met jouw blogartikel nog hoger in de zoekresultaten.

 

Ook ben je met videobloggen (de zogenaamde vlog) voorbereid op de toekomst(ige) zoekresultaten in You-Tube. Dit doe ik ook. Heb jij al veel blogartikelen geschreven, maar nog geen video’s gemaakt? Maak dan video’s van de meest gelezen blogartikelen. Immers dat je blogartikelen veel gelezen worden, geeft aan dat ze interessant zijn. Hierdoor scoren je filmpje vast ook goed.

 

Ga met You-Tubemarketing voor meer klanten. Ik help jou graag.  Download mijn gratis e-book “10 direct toepasbare tips voor meer klanten”. Je ontvangt dan ook wekelijks tips over onder meer You-Tubemarketing.  Download dus nu mijn gratis E-book en ontvang leuke kado’s.

Over de schrijver
Reactie plaatsen