10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
Direct Toegang
X
10 praktische tips om met video te beginnen voor je bedrijf
50% Complete

Voorkom fouten in je filmpje!

Download het gratis e-book met praktische tips voor het maken van een perfect filmpje.

Page content

Waarom Jij Zomaar Een Kaartje Naar Bestaande Klanten Moet Sturen!

Waarom Jij Zomaar Een Kaartje Naar Bestaande Klanten Moet Sturen!

Je haalt als zelfstandig ondernemer het meeste uit bestaande klanten. Zij zijn de pilaar van jouw onderneming. Leg bestaande klanten in de watten en bedank ze dat ze jouw klant zijn. Dat ze vertrouwen in je gegeven hebben…. Doe het wel op een opvallende manier, zo maak je een goede indruk bij jouw bestaande klant.

 

Kaartje

Eén van de manieren om jouw bestaande klanten te bedanken is het versturen van een persoonlijke handgeschreven kaart. Een kleine moeite, maar een erg leuke verrassing voor je bestaande klanten. Ze zullen verrast zijn. In deze blog geef ik jou 7 tips om een efficiënt kaartje te sturen naar jouw bestaande klanten.

 

Waarom moet ik het doen?

Weinig zelfstandig ondernemers passen deze tip toe. Doordat jij wel deze tip toepast, val je op bij je bestaande klant. Ander voordeel is dat het kaartje de relatie met je klant verkleind. Het is iets persoonlijks. Niet “a massa” en er is aandacht aan besteed. Dit geeft je bestaande klant het gevoel dat jij hem echt waardeert. De bestaande klant zal (nog) meer vertrouwen in je krijgen. Dit vertrouwen draagt bij aan een (nieuwe) opdracht of aankoop.

 

Tips voor het kaartje

  1. Handgeschreven! Wanneer heb jij voor het laatst een handgeschreven kaart ontvangen? Kun je het nog herinneren? De meeste kaarten worden nu met de computer gemaakt/via een site verzonden. Door nog gewoon op de “ouderwetse manier” de kaart te maken, val je meer op. Daarnaast kom je veel persoonlijker over dan een “getypte kaart”.
  2. Persoonlijk! Schrijf een persoonlijke tekst. Dit kan zijn: “Beste Arie, Ik wil je met dit kaartje eens bedanken dat je al 3 jaar lang een trouwe klant van mij bent.”
  3. Sluit af met succeswensing. Sluit altijd af met succes wensing gerelateerd aan de hobby of werk van je klant. Bijvoorbeeld “Arie veel succes met het tuinieren. Groetjes Theo de Kleijn”.
  4. Gebruik een “actie p.s. “. Voorbeelden van een “roep om actie p.s.” zijn:
    p.s. kijk eens op mijn vernieuwde website.
    p.s. ik bel je binnenkort, zodat we weer even kunnen bijpraten.
    p.s. ik heb een nieuw product. Check mijn website.
  5. Schrijf met een blauwe pen (inkt). Uit onderzoek blijkt dat het schrijven met de kleur blauw, een positief effect heeft op de ontvanger van het kaartje.
  6. Als je echt je best wilt doen: maak het kaartje zelf. Maak een leuke voorkant afgestemd op het bedrijf of de persoon.
  7. Schrijf aan een persoon, niet aan een bedrijf. Het kaartje moet persoonlijk zijn. Stuur het dan ook rechtstreeks naar een persoon (van een bedrijf). Als je het alleen aan de bedrijfsnaam richt, blijft het kaartje zweven. Het heeft dan niet het persoonlijk effect, wat je moet streven!
  8. Verstuur het kaartje pas wanneer je al een tijdje geen contact met de bestaande klant hebt gehad.

Heb jij nog meer tips? Of wil je ervaringen delen? Laat een reactie hieronder achter.

Comment Section

0 reacties op “Waarom Jij Zomaar Een Kaartje Naar Bestaande Klanten Moet Sturen!

Plaats een reactie


*


Video Marketing Topics