Ik geef jou vijf tips, waarover jij kunt Twitteren als eenmansbedrijf. Handig voor als je even geen inspiratie hebt. Daarnaast draagt uitvoering van de tips ook bij aan een betere band met jouw (toekomstige) klanten.
Tip 1: Twitter over wat je aan het doen bent
Simpel, maar toch het vernoemen waard:
Als zelfstandige sta je kort bij de klant. Streef dit ook na in je Tweets. Geef informatie waar je mee bezig bent. Een (aspirant) klant is geïnteresseerd met wie hij zaken (gaat) doen.
Tip 2: Geef bruikbare tips
Ook hier geldt weer: schrijf voor je klant. Geef dus tips waar jouw klant wat aan heeft. Door het geven van tips, kom je tevens over als een expert. Dit is een pluspunt om klanten over de streep te trekken om zaken met jou te doen.
Tip 3: Twitter ook privé-zaken
Zoals aangegeven sta je kort bij de klant. De klant wil daarom graag veel van jou weten. Geef hem die informatie en wek vertrouwen. Twitter niet alleen berichten die met je bedrijf te maken hebben. Ook privé berichten vergroten jouw kans op een nieuwe klant. Ook hier weer….schrijf voor je klant.
Tip 4: Heb je een vraag? Laat je Twitter volgers het antwoord geven
Twitter kun je ook perfect inzetten om antwoorden te krijgen op vragen. Je stelt gewoon je vraag op Twitter. Het voordeel is dat je jouw volgers zo activeert en jij wordt er wijzer van. Bedank degenen die antwoord geven.
Tip 5: Twitter over jouw bedrijf
Projecten waar je mee bezig bent. Doelen die je wilt halen. Doelen die je gehaald hebt. Dingen waar je trots op bent. Dingen die tegenzitten. Een update van de website. Speciale aanbiedingen. Nieuwe proceducten. Etc.
Laat het menselijke in je zien, zodat je als zzp’er korter bij de klant komt te staan. Erg goed voor het vertrouwen van de klant en dus erg goed om (nieuwe) klanten het zetje te geven om met jou zaken te doen.
Heb jij nog meer tips? Laat ze hieronder achter. Je doet er iedereen veel plezier mee.
Vond je dit artikel waardevol? Pas dan tip 2 toe en Twitter dit berichtje naar jouw volgers.