Als ondernemer weet je dat een mailinglijst belangrijk is voor je business. Immers “the money is in the list”. Als het goed is heb je mailinglijst opgebouwd, maar wanneer kun je jouw nieuwsbrief nu het best versturen?
Beste dag om te mailen (algemeen)
Het blijkt dat woensdag de beste dag is om je mailing te verzenden. Zie dit Engelstalige artikel voor meer informatie. Dit is wel een algemene stelling. Pin jezelf hier niet aan vast voor de mailings van jouw bedrijf.
Nieuwsbrief het beste versturen op
Wanneer je het beste een nieuwsbrief kunt versturen ligt aan je ideale klant. Wie is jouw ideale klant? Zie dit blogartikel om je ideale klant te achterhalen.
Wanneer zou jouw ideale klant nu een mailing willen ontvangen? Schrijf alles op van jouw ideale klant:
Stel dat je ideale klant 3x per week s’avonds sport en overdag werkt. Hij sport maandagavond, woensdagavond en donderdagavond. In het weekend is hij (of zij) vrij en werkt in de tuin, zoekt vrienden op en slaapt zondags uit. Hij heeft een mobiele telefoon waarop hij de hele dag mails uitleest. Afijn probeer alles uit te schrijven wat de ideale klant doet en probeer dan er achter te komen wanneer jouw ideale klant zit te wachten op een mailtje. Voor een bedrijf wat zich richt op het afvallen van personen, kan ik me voorstellen dat na het sporten, een goed moment voor een mailtje is. Hij/zij kom uit de sportschool. Bruist van energie en wil er vanalles aan doen om af te vallen. Een ander ideaal moment kan op een zondagmorgen zijn.
Ook is het belangrijk om te weten of jouw ideale klant, hoofdzakelijk bestaat uit personen die via “de zaak” op je mailing geabonneerd zijn. Als je mailinglijst voor het grootste gedeelte bestaat uit “zakelijke” emailadressen, heeft het geen zin om je mailing op zaterdag of ’s avonds te versturen.
Hoe vaak je een nieuwsbrief moet versturen, lees je in dit blogartikel.