Wat Is Een Endkaart En Waarom Gebruik Je Die? | YouTube EndCard
09 december 2015 

Wat Is Een Endkaart En Waarom Gebruik Je Die? | YouTube EndCard

Een endkaart is erg handig voor een hogere conversie van je video. Kortom je krijgt meer gedaan van je kijkers, met een endkaart. Maar wat is een endkaart eigenlijk en hoe zet je die op de juiste manier in? In deze video het antwoord.

Wat Is Een Endkaart En Waarom Gebruik Je Die | YouTube EndCard
Tip: kijk de bovenstaande video, dan hoef je de onderstaande tekst niet te lezen

inleidende tekst:
Een actie uit te voeren. Dit wordt ook wel een “call to action” genoemd. Immers als ondernemer heb je feitelijk één hoofddoel met je YouTube filmpje: het omzetten van kijkers naar klanten. Natuurlijk lukt dit niet door de kijker na het kijken van je YouTube video direct een aankoop te laten doen (of je moet wel een heel bijzonder, uniek en populair product hebben). Met een eindscherm met klikbare plaatjes en/of video’s er in kun je de kijkers op een makkelijke manier laten doen wat je wilt. Al helemaal als je de endcart ondersteund met gesproken tekst. In deze YouTube video leg ik uit wat een endkaart is. Daarnaast vertel ik ook waarom je zo’n eindscherm als ondernemer moet gebruiken.

Met een eindkaart haal je meer rendement uit je YouTube video

Met een eindkaart haal je meer rendement uit je YouTube video

Tekst uit de video:
Wat is een endcard en waarom zou jij als ondernemer een endcard moet gebruiken voor jouw video’s? Hoi. Mijn naam is Theo de Kleijn en ik help ondernemers met videomarketing. In deze video dus antwoord op de vraag waarom jij als ondernemers een endcard moet toepassen voor jouw video’s en wat een endcard precies is. Een endcard is een stilstaand of bewegend beeld aan het einde van je video, waarin je de kijker oproept om actie te nemen. Een actie kan zijn dat je kijker oproept om te kijken naar een andere video. Of dat je je kijker oproept om te abonneren of dat je jouw kijker oproept om gebruik te maken van je gratis weggever, zoals een gratis e-book. Als je je video’s hoger wilt ranken in YouTube is het te adviseren om in je endcard andere video’s van jouw YouTube kanaal op te nemen en de kijker aan te zetten om naar die andere video’s te kijken. Als een kijker namelijk na het kijken van jouw video nog een video van je YouTube kanaal bekijkt, heeft dat een positief effect op de ranking van je video’s. Heb je een vraag over videomarketing, YouTube of het zelf maken van video’s? Laat jouw vraag dan in het reactieveld onder deze video even achter en wie weet beantwoord ik jouw vraag morgen. Abonneer je even op mijn YouTube kanaal en als je dit een interessante en leuke video vond, geef hem dan even een duimpje omhoog. Graag tot morgen.

 

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen