Hoe krijg je meer websitebezoekers vanuit je YouTube video naar je website? Kijk snel voor het antwoord en pas het gelijk toe.
Als ondernemer wil je rendement halen uit de dingen die je doet. Ook als je video’s op YouTube hebt gepubliceerd, dan wil je natuurlijk wel dat deze video’s iets doen voor je bedrijf. Voor ondernemers die YouTube video’s hoofdzakelijk inzetten om internetverkeer te generen naar hun website, is er nu een nieuwe functionaliteit de “infokaart”.
YouTube Infokaart
De YouTube Infokaart is het best te vergelijken met een YouTube annotatie. Een annotatie is een aantekening die je in je YouTube video kunt zetten. Deze aantekening kan onder andere een mededeling zijn, een link naar een andere video of een link naar je website. Nadeel van zo’n annotatie is dat deze niet te zien is op een mobiel apparaat, zoals een smartphone.
Gelukkig heeft YouTube hier onlangs (maart 2015) op ingespeeld door de YouTube infokaart in het leven te roepen. Deze is wel te zien op mobiele apparaten. Daarnaast is deze ook klikbaar. Met de YouTube infokaart kun je een klikbare link maken naar de website die gekoppeld is aan het YouTube kanaal (dit zal doorgaans je eigen website zijn). Dit kon met de YouTube annotaties ook al.
De YouTube infokaart verschijnt als pop up op je scherm. Helaas verdwijnt de infokaart na 5 seconden weer. Aan de andere kant kun je net zoveel infokaarten toepassen als je wilt.
Ik heb begrepen dat uit onderzoek is gebleken dat de infokaarten een hoger klikpercentage hebben, dan de annotaties. Reden hiervan is waarschijnlijk de pop up. Door de pop up valt de infokaart meer op en nodigt meer uit om te klikken.
In de onderstaande video leg ik nog wat meer uit over de infokaart. Zo zie je ook -stap voor stap- waar je de infokaarten kunt vinden in je YouTube account.