In YouTube kun je jezelf op andere YouTube kanalen abonneren. Onder het tabje “kanalen” van jouw YouTube kanaal, kunnen anderen dan zien op welke kanalen jij geabonneerd bent. Echter je kunt dit tabje ook op “privé” zetten. In dat geval kunnen anderen niet zien op welke kanalen jij geabonneerd bent. Wat is verstandig voor jou als ondernemer om te doen: “openbaar” of “privé”? In deze vlog het antwoord.
YouTube Kanalen Op Privé Of Openbaar? |Geabonneerde Kanalen Weergaven: Ja of Nee?
Tip: kijk de bovenstaande video, dan hoef je de onderstaande tekst niet te lezen
YouTube abonnementen op privé of openbaar?
Inleidende tekst:
Bij jouw YouTube kanaal kun je kiezen om abonnementen op “privé” of op “openbaar” te zetten. Bij de privé modus kunnen bezoekers van jouw YouTube kanaal niet zien op welke YouTube kanalen jij geabonneerd bent. Kijkers van jouw YouTube kanaal die klikken op het tabje “kanalen” zien dan de mededeling: “dit kanaal promoot geen andere kanalen”. Naast deze tekst zien ze dan een wit veld. Je hebt als ondernemer en als YouTube gebruiker echter ook de mogelijkheid om aan andere bezoekers of abonnees van jouw YouTube kanaal te laten zien op welke YouTube kanalen jij geabonneerd bent cq. welke kanalen jij leuk vindt en fan van bent. Maar wat is wijsheid om te doen? Welke keuze kun je het beste kiezen: de “privé” modus of toch de “openbaar” optie? De keuzemogelijkheid is mede afhankelijk van de situatie, uitstraling cq. branding van je bedrijf. Hoe presenteert jouw bedrijf zich naar buiten? Ben je zelf het gezicht van jouw eenmansbedrijf of webshop? Afijn. In deze video ga ik in op de vraag wat je voor jouw situatie nu het beste kunt instellen bij het tabblad “kanalen”.
Tekst uit de video:
Je hebt binnen YouTube de mogelijkheid om aan iedereen te laten zien op welke YouTube kanalen jij geabonneerd bent. Maar is het voor ondernemers wel verstandig om te laten zien op welke YouTube kanalen jij jezelf als bedrijf abonneert? In deze video geef ik daar het antwoord op.
Hoi. Mijn naam is Theo de Kleijn en ik help ondernemers met videomarketing. Via het tabje kanalen van jouw YouTube kanaal, kunnen kijkers, bezoekers van jouw YouTube kanaal zien op welke YouTube kanalen jij geabonneerd bent. Tenminste als je de kanalen op “openbaar” hebt staan. Maar ja, wat is nu beter voor jou als ondernemer? Om het tabje kanalen op “openbaar” te zetten of op “privé”? In deze video dus het antwoord. Als je zelf het gezicht bent van je bedrijf. Je bent zelfstandige. Je maakt zelf video’s en die video’s daar laat je jezelf in zien. Net zoals ik. Dan is mijn advies om de abonnementen op “openbaar” te zetten. Zo betrek je jouw abonnees van jouw YouTube kanaal en je kijkers meer bij jou als persoon. De kijkers en abonnees kunnen zo nagaan waar jij van houdt en wat de andere kanalen zijn waar jij naar kijkt. Heb je een webshop of heb je een YouTube kanaal met geen eigen gezicht, dan is mijn advies om de abonnementen op besloten te zetten. Dit komt wat professioneler over. Heb je een vraag over videomarketing, YouTube of het zelf maken van video’s?Laat jouw vraag dan in het reactieveld onder deze video even achter.
Verder download hem even gratis: het e-book “10 videomarketing tips voor beginners“. Als je er op klikt kun je hem gratis direct downloaden en kun je morgen aan de slag met videomarketing voor jouw bedrijf. Ik wens je in ieder geval nog een fijne dag toe.