In deze vlog deel ik mijn zakelijke doelen voor 2016 en evalueer ik halverwege het jaar hoe het met deze doelen staat.
Als je de video bekijkt, hoef je de onderstaande tekst niet te lezen
Zakelijke doelen bereiken
Wat zijn mijn zakelijke doelen op het gebied van websitebezoekers, blogartikelen, personen op mijn mailinglijst en nog meer. Met dit filmpje wil ik je inzicht geven in mijn doelen en hoe het hier op 1 juli 2016 mee staat. Het is ook bedoeld als inspiratievideo voor jou. Om eens na te denken over jouw zakelijke doelen.
De tekst uit de video:
Dit zijn ze. Mijn zakelijke doelen voor 2016. We zitten halverwege 2016, dus ik dacht: even een leuk vlogje schieten om te kijken hoe ver ik ben met mijn doelen. En wat mijn zakelijke doelen precies zijn. Kijk maar even mee. Doel één is om 104 blogartikelen te schrijven voor theodekleijn.nl. Dus voor mijn eigen website dit jaar. Momenteel zit ik op 79 blogartikelen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Verder is mijn doel om 52 YouTube video’s te maken dit jaar. Ik zit nu op 23 video’s. Dus ook daar lig ik perfect op schema. Een andere doelstelling was om 6 workshops te geven. Inmiddels heb ik 3 praktische workshops videomarketing gegeven. Dus ook dat ligt precies op schema.
Het volgende punt loopt wel wat achter. Mijn doelstelling was 1 januari 2016 om dit jaar 6 één op één sessies te geven. Dus persoonlijke advisering. Zeg maar aan de keukentafel over videomarketing voor bedrijven. Met name voor zelfstandig ondernemers. Dat loopt wat achter. Zes stuks wil ik halen dit jaar. Ik zit nu op één. Dus mocht je als bedrijf of ondernemer interesse of behoefte hebben aan persoonlijke advisering in het kader van videomarketing. Dus waar kan video jouw bedrijf ondersteunen in het zichtbaar worden online. Neem even contact met mij op, dan kan ik mijn lijstje weer even bijplussen.
Van de cijfertjes…
Ik ben zonder meer toch van de cijfertjes. Dit lijstje is echt op mijn lijf geschreven. Verder gaan we door naar het volgende streefpunt voor 2016. Het volgende streefpunt is dat ik één keer in het openbaar wil spreken. Dan heb ik het meer over sessies bij Kamer van Koophandel of een bijeenkomst bij ondernemingsverenigingen. Dat soort dingen. Dus zit je in een ondernemingsvereniging en lijkt het je leuk dat ik een keer een lezing geef over videomarketing. Een korte lezing. Van tien, vijftien minuten. Het moet niet te lang worden. Neem even contact met mij op, dan kan ik ook dit puntje van mijn lijst van 2016 als doel afstrepen.
Websitebezoekers
Het volgende doel, zijn de websitebezoekers. Niet onbelangrijk. De websitebezoekers voor TheodeKleijn.nl. De unieke bezoekers dat zat eind 2015 op een 250. Dus 250 unieke bezoekers per dag. Daar ben ik zondermeer al trots op, maar ja het kan altijd beter en ik wil er gewoon meer. Mijn doel is voor eind 2016, dus 31 december zeg maar, dat ik gemiddeld op een 600 unieke websitebezoekers zit op mijn website. Ik zit nu op 350 unieke bezoekers op mijn website. Dus dat betekend een stijging van 100 unieke bezoekers ten opzichte van een half jaar terug. Als we die lijn doortrekken dan zou ik op een 450 uitkomen. Dan kom ik dus 150 unieke bezoekers te kort.
Ik heb wel veel geblogd afgelopen jaar. De vruchten begin ik daar nu langzaam van te plukken. Dus met een beetje bloggen en video’s maken… Ik ga mijn best doen om het te halen die 600 unieke bezoekers. Mijn streven is om het zonder betaalde dingen te doen. Dus zonder advertentie’s. Gewoon organisch. Dus niet betaald.
YouTube
Wat wil ik nog meer dit jaar? Ik begon dit jaar met 820 YouTube abonnees van mijn YouTube kanaal en mijn doelstelling is om dat naar 1500 abonnees te krijgen eind dit jaar. Ik zit nu op 1130 YouTube abonnees, dus ook dat zit in de lijn. Perfect dus.
Mailinglijst
Verder mijn mailinglijst. The money is in the list. De mailinglijst is voor mij erg belangrijk. Ook daar wil ik eigenlijk geen betaalde advertenties tegen over zetten. Dus het moet gewoon vanuit mijn website komen en vanuit mijn video’s waarin ik mensen promoot om mijn gratis e-book te downloaden. Die mailinglijst dat gaat ook aardig lekker: 560 mensen stonden er 1 januari 2016 op. Mijn doelstelling is 1 januari 2017 om 1500 mensen op mijn mailinglijst te hebben. Momenteel zit ik op 860. Dat blijft nog een beetje achter, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de websitebezoekers. Hoe meer websitebezoekers je krijgt, hoe meer mensen je op je mailinglijst krijgt.
Goed. Dit was mijn blog van drie, vier minuten over mijn zakelijke doelen voor 2016 en hoever het hier mee staat. Ben benieuwd wat je er van vond. Laat jouw reactie even achter onder deze video en ik vind het ook leuk als je jouw eigen doelen deelt. Dus ook die doelen, laat dat even achter onder deze video. Tot slot wens ik je nog een hele fijne dag en over twee weken ben ik weer terug met een nieuwe vlog. Wil jij als ondernemer aan de slag met kwalitatieve goede filmpjes maken voor je bedrijf? Download dan gratis mijn e-book. Mijn gratis e-book 10 videomarketing tips voor beginners.