Zeven Effectieve Tips Voor Een Geslaagd You-Tube Filmpje
11 september 2013 

Zeven Effectieve Tips Voor Een Geslaagd You-Tube Filmpje

Als jij als zelfstandig ondernemer een voorsprong wilt nemen op je concurrenten, moet je you-tube marketing inzetten. Je plaats dan waardevolle video’s op you-tube. In dit blogartikel geef ik jou tips om een geslaagd You-Tubefilmpje te maken. Door deze tips op te volgen, trek je meer kijkers naar jouw video.

 

Tip 1: Wees duidelijk waar de video over gaat

Bedenk een duidelijk onderwerp. Beperk je tot dit onderwerp. Een video over van alles en nog wat, wekt onduidelijkheid bij de kijkers. Kijkers haken dan sneller af.
Maak liever één video over elk onderwerp, dan één video waar verschillende onderwerpen aan bod komen.

 

Tip 2: Voor wie ga je de video maken?

Bepaal voor welke doelgroep/kijker jij de video maakt. Is je kijker een man of een vrouw? Leeftijd? Interesse? Opleidingsnivo? Etcetera. Door een “goed beeld” te hebben van jouw kijkers, kun je de video nog specifieker op je doelgroep afstemmen. Dit levert meer effectiviteit voor je video op.

 

Tip 3: Zeg het in de eerste twee zinnen

Zeg in de eerste twee zinnen waar je video over gaat en wat het voordeel is voor de kijker om te blijven kijken. Kijkers willen zo snel mogelijk weten of de video interessant is voor het oplossen van hun probleem.

 

Tip 4: Zet je boodschap om in een tip

Video’s met tips worden meer bekeken. Uiteraard moet je het woord “tips” ook in de titel van jouw filmpje zetten. Wil jij iets vertellen over hoe je een gazon op de juiste manier onderhoudt? Dan kun je denken aan de volgende titel: “5 tips om jouw gazon in topconditie te houden”.
Gebruik naast het woord “tips” ook nummers. Dus de 5 tips voor, de 10 redenen om, etc.

 

Tip 5: Maak de video niet te lang

Kijkers haken snel af. Maak een video bij voorkeur tussen de 40 en 60 seconden. Het blijkt dat de aandacht van kijkers na 60 seconden verslapt. Bij video’s langer dan 60 seconden is de kans groter dat de kijker afhaakt.

 

Tip 6: Kom persoonlijk in beeld

Jij bent als zelfstandig ondernemer het gezicht van jouw bedrijf. Laat je gezicht zien en vertel voor camera. Door zelf in beeld te komen, weet de kijker met wie hij zaken (gaat) doen. Dit is erg goed voor het klantenvertrouwen.

 

Tip 7: Sluit af met een “call to action”

Wat wil je bereiken met je video? Kijkers naar je website? Dat kijkers gaan bellen? Bepaal wat je wilt bereiken en verwerk dit in een zogenaamde “call to action” op het eind van de video. Laat de kijkers aan het eind van de video iets doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn “check onze website onzewebsite.nl en profiteer van kortingen op tuinonderhoudsartikelen”.

 

Ga met You-Tubemarketing voor meer klanten. Ik help jou graag.  Download mijn gratis e-book “10 direct toepasbare tips voor meer klanten”. Je ontvangt dan ook wekelijks tips over onder meer You-Tubemarketing.  Download dus nu mijn gratis E-book en ontvang leuke kado’s.

Over de schrijver
Reactie plaatsen